niedziela, 12 czerwca 2011

Leniwe śniadanie. Amerykańskie pancakes z rabarbarem.


Weekend. Wreszcie mogę sobie pozwolić na długie, staranniej przygotowane śniadanie. I rozkoszowanie się nim. Tak dla odmiany od owsianek, które, oczywiście, uwielbiam. Je robi się błyskawicznie, a póki jeszcze trwa rok szkolny, to na placuszki mogę sobie pozwolić tylko w weekendy.Ale już niedługo wakacje, więc z pewnością placuszki będą się częściej pojawiały nie tylko na moim talerzu na śniadanie, ale i na blogu.
Te są pyszne - lekko kwaskowe, ale przełamane słodyczą miodu. Świetne rozpoczęcie dnia. I sposób na wykorzystanie łodygi rabarbaru leżącej samotnie na parapecie.

Składniki na 6 średnich pancakes (jedna porcja):
1/2 szklanki mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
4 łyżki jogurtu naturalnego
łodyga rabarbaru
jajko
szczypta imbiru
szczypta soli
duża szczypta cynamonu
szczypta proszku do pieczenia
olej

Rabarbar obieram i kroję na mniejsze kawałeczki (takiej grubości, jakiej mają być placuszki). Pozostałe składniki mieszam w osobnym naczyniu. Dodaję rabarbar i mieszam z grubsza. Smażę na odrobinie oleju z dwóch stron.
Podałam obficie polane miodem, ale można także użyć syropu z agawy lub klonowego.
Smaczenego!

źródło: slyvvia

1 komentarz:

  1. Widzę, że skorzystałaś z mojego przepisu :) Bardzo mi miło :D Uwielbiam połączenie jogurtu i rabarbaru w placuszkach.

    OdpowiedzUsuń

zostaw komentarz po sobie.
ucieszy mnie każde słowo :)